Parduotuvė-autoservisas Mainų g. 5 / Šilutės pl. 79 Tel. (8-46) 49 69 00 Mob. 8 682 69 005 I - V: 8:00 - 18:00, VI - 9:00 - 14:00, VII - nedirbame.

ALYVOS IR KITŲ EKSPLOATACINIŲ SKYSČIŲ KEITIMAS

Alyva

Automobilio variklis turi daug judančių detalių, kurių darbo paviršiai privalo būti tepami. Tokią funkciją atlieka variklio alyva. Dirbant automobilio varikliui, alyva palaipsniui praranda savo tepimo savybes, o prie aukštos temperatūros darbinius paviršius padengia anglies plėvele. Padidėjus trinčiai variklyje, padidėja jo detalių mechaniniai nusidėvėjimai.

Variklio ilgaamžiškumui užtikrinti turite:

  • Periodiškai keisti variklio alyvą. Alyvą rekomenduojama keisti kas 10-15 tūkstančių kilometrų arba kas 1 metus, šių intervalų nesilaikymas reikšmingai sutrumpins automobilio variklio darbo resursą.
  • Periodiškai, bent kas 3000 kilometrų tikrinti alyvos lygį variklyje. Mažas alyvos lygis gali sąlygoti rimtus automobilio variklio gedimus.
  • Nenaudoti prastos kokybės tepimo produktų. Daugelyje naujos kartos automobilių (ypatingai su turbokompresoriais) rekomenduojama tik sintetinė alyva. Šios alyvos pagalba automobilio variklis gali dirbti daug platesniame temperatūriniame režime, taip pat neprarasti tepimo savybių ilgesnį laiką palyginus su mineraline ar pusiau sintetine alyvomis.
  • Mažiausiai du kartus per metus tikrinti aušinimo skysčio lygį (bent prieš vasarą ir prieš žiemą) ir kas 3-5 metus pakeisti jį nauju. Mažas aušinimo skysčio kiekis negali tinkamai aušinti variklio, o alyva, esant per aukštai temperatūrai, greičiau praranda savo tepimo savybes.

Aušinimo skystis

Aušinimo skystis apsaugo automobilio variklį ir jo komponentus nuo užšąlimo ir korozijos taip pat vaidina kritinį vaidmenį perteklinės šilumos išsklaidyme ir variklio šiluminiam balansui. Aušinimo skystį proporcija 50/50 sudaro vanduo ir glikolis. Vanduo skirtas šilumai pašalinti tuo tarpu glikolis skirtas apsaugai nuo užšąlimo. Aušinimo skysčiai savo sudėtimi yra labai panašūs, juos skiria tik maža dalis priedų, kurie padengia paviršius izoliuojančiu, antikoroziniu sluoksniu, neleidžia skysčiui putoti ir pan. Gamintojai aušinimo skysčius su skirtingais priedais dažo įvairiomis spalvomis ir klasifikuoja juos pagal automobilio aušinimo sistemos keliamus standartus.

Aušinimo sistemos tinkamai eksploatacijai užtikrinti turite:

  • Naudoti tik Jūsų automobiliui skirtą, gamintojo rekomenduojamą aušinimo skystį.
  • Nemaišyti skirtingos klasifikacijos aušinimo skysčių tarpusavyje. Skirtingi priedai gali pradėti cheminę reakciją.
  • Laikytis aušinimo skysčio keitimo intervalų. Aušinimo skystyje esantys priedai palaipsniui praranda savo savybes ir nebesaugo paviršių nuo korozijos, ilgainiui mažėja ir kitų priedų efektyvumas. Kokybiškas aušinimo skystis, automobilio aušinimo sistemoje, savo savybes ir priedus, praktiškai nepakitusius, gali išlaikyti 3–5 metus.

Stabdžių skystis

Stabdžių skystis - labiausiai nuvertinamas, tačiau vienas svarbiausių elementų užtikrinančių stabdžių sistemos efektyvumą. Stabdžių skystis ypatingas tuo, jog turi aukštą virimo temperatūrą, tačiau ilgainiui jis į save įgeria drėgmę ir virimo temperatūra smarkiai sumažėja. (tik 3% įgėrimas virimo temperatūrą sumažina 50%). Rezultate stabdžių sistema greičiau perkaista, todėl nelieka stabdžių efektyvumo, o drėgmės sukelta korozija gadina metalines stabdžių sistemos dalis. Palaikyti normalią stabdžių sistemos funkciją stabdžių skystį būtina keisti kas 2-3 metus, 50000 kilometrų arba pagal gamintojo rekomendacijas.

Vairo stiprintuvo skystis

Daugelis automobilių, išskyrus elektrinius ir hibridinius automobilius, turi hidraulinę vairo stiprintuvo sistemą. Stiprintuvo siurblio slegiamas skystis vairo kolonėlės viduje stumdo stūmoklį esantį tarp dviejų skysčio kamerų. Vienoje iš kamerų susidarius didesniam skysčio slėgiui, stūmoklis stumiamas antrosios pusėn, o perteklinis skystis iš antrosios kameros sugrąžinamas į išsiplėtimo bakelį. Taip hidraulinei sistemai padedant dirba vairo mechanizmas. Atsiradus gedimams sukant vairą aiškiai girdisi ūžimo garsas, taip pat jaučiamas vairo mechanizmo stiprus virpėjimas, strigimas, vis dažniau pasikartojantis stiprintuvo dingimas.

Kad užtikrintumėte vairo stiprintuvo sistemos ilgaamžiškumą turite:

  • Pagal automobilio gamintojo rekomendacijas periodiškai keisti vairo stiprintuvo skystį.
  • Užtikrinti pakankamą skysčio lygį sistemoje. Per mažas arba per didelis skysčio lygis reikšmingai padidina vairo kolonėlės ir stiprintuvo siurblio mechaninius nusidėvėjimus.

Laikas stabdžių, variklio, mechaninės pavarų dėžės ir kitų perdavimo sistemos komponentų eksploatacinių skysčių patikrai ir keitimui? Susisiekite su mumis jau šiandien.

www.000webhost.com